Tutto Domenica.

Söndag var det att gå upp tidigt och göra sig i ordning för marknad i Porta Portese som ligger vid Pyramide. Det är en lång gata som är full med tält och skitbilligt.. skit. Det finns många ficktjuvar där med, som tur var blev vi inte utsatta för något sånt.
Jag fick med mig hem ett par byxor, två armband, ett iphoneskal och en t-shirt (som norge-jonas ska få, för den var alldeles för stor för mig).
Kanske drar dit igen på söndag, för vill kanske köpa mig ytterligare lite armband och en drömfångare hihi.

Efter marknaden åkte vi till en strand i Ostia som heter Stella Polare. Ingen fattade varför jag asgarvade åt namnet när jag först såg det. Men det är så med många italienska ord, till exempel "affitta" som betyder "hyra".
Var rätt kallt när klockan blev runt fem, så vi bestämde oss att åka hem. Tog oss nästan två timmar, för att vänta på ett tåg och två tunnelbanor.. BLÖ! Men nu har jag badat färdigt i Italia i alla fall. Åkte hem och skypade med mamma och jens, sen bums i säng.

Bild 1: Pyramiden i Pyramide
Bild 2: Jag och min älskade Bridget
Bild 3: Jimmy spelar fotboll med barn på stranden
Bild 4: Havet!
Bild 5: Jonas och hans nyinköpta och skitsnygga (eh) badbyxor!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0