Pompei och Napoli.

I lördags var det att agera upp som en sol! Tidigt blev det i alla fall, ställde klockan på 6.00 och tog tunnelbanan 7.00, mötte upp alla utanför skolan och tog bussen mot Pompei! Bussresan tog tre timmar, och vi fick ett stopp på vägen. Men fan vad träsmak i arslet man får efter de där tre timmarna. Väl framme är det skitvarmt och fuktigt, men ska inte klaga!
Pompei var väl, ja varmt, och ja fullt av ruiner. Men eftersom jag inte fattat mer än att stan blev totalförstörd i explosionen så var det nästan inte mer än så. Men coolt vare, att veta att de där byggnaderna är så jäävla gamla. Samma känsla som när man ser Colloseum, gammalt.

Vi fick oss en guide, som självklart pratar italienska. Visst jag förstod hälften av det, men när det är nästan 40grader varmt och ont om vatten så är man inte så sugen på att stå och lyssna på någon som säger: det här var ett spa, och det här va ett badrum och det här var ett till spa.. Gick runt och kollade på stenar istället.

Efter touren så gick vi och åt mat och glass, och tog bussen vidare till Napoli. Där var det samma visa igen, att få en guidad tur på italienska. Men jag, Trine, Jonas och Jimmy kände inte riktigt för den där touren igen som man bara fattar hälften av, så vi gick och drack en öl istället. Vi skulle mötas igen klockan fem vid bussen, och fem i fem insåg vi att vi var runt en-två kilometer därifrån, så det var bara att börja springa. JAG SPRANG HELA JÄVLA VÄGEN! Duktig tjej, som var riktigt död. Tur att jag valde joggingskorna den dan. Men när vi kommer till bussen så är den tom. Vi frågade busschaffisen vart alla va, och han sa att alla var sena. EN HALVTIMMA! så kände lite att vi sprang i onödan och jag fick träningsvärk av den sträckan.

Dog på bussen hem, totaldäckade och vakna upp vid 21 då vi var hemma i Rom igen. Då gick vi alla ut och tog en öl.

Thats the saturday! Men nu måste jag springa till skolan, så skriver mer sen när jag är hemma.


Kommentarer
- Sara

Soft! Jag vill också åka till Pompeji! :p Haha.. Men du verkar ju ha det rätt najs, varm å så.. ;) PUSS!

2011-09-06 @ 22:58:34
URL: http://ingapauser.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0