Me scusi me scusi.

Sorry för att jag suger på det här med inlägg, men var så otroligt död igår så jag kan ta allt nu.
Började skolan klockan nio med Luigi, fick lunch vid kvart över tolv. Började lektion nummer 2 klockan ett med Roberto. Mer än så händer inte riktigt på tisdagar och torsdagar. Vi är i princip bara i skolan. Visst det är kul, men det är inget man kan sitta och prata om på en blogg. Eller JO! Har lärt mig månader och grejer nu också, och börjat beställa saker på italienska. Italia points!

Ne, men efter skolan så var det ett mat-seminarium. Så vi tänkte något i stil med att man skulle få lära sig laga mat, eller att någon annan lagar mat åt en osv. Men nej, självklart inte... Vi satt och lyssnade på en dam som pratade om italiensk mat på italienska. För oss som är nybörjare är det inte speciellt lätt. Förstod vissa grejer, men fan inte mycket. Ville bara springa därifrån när det var slut. Men då fick vi paj, så lugnade ner mig lite.

Efter skolan så drog jag, hanna och trine hem till mig och lagade mat. Första hemlagade måltiden! kan vänja mig vid det faktiskt. Sen så hängde vi här och bara snackade tills vi var för trötta.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0