Domenica.

I söndags sa väderprognosen att det skulle bli regn, så vi i klassen bestämde i lördags att om det regnade vid nio på morgonen så stannade vi hemma, annars skulle vi mötas på Termini klockan 11, och åka och bada!
När jag vaknade var det väldigt, eller rätt molnigt ute. Men det är bara regn som kan stoppa mig och trine, så vi mötte upp alla på termini, och tog tåget till Anzio.

Anzio är ett otroligt vackert ställe, Nero hade en stuga (läs: slott, eller palats) där, och det är fortfarande ruiner kvar. Plus att det är knappt några turister där, mer italienare. Otroligt lugn strand och vädret blev allt bättre. Synd bara att jag glömde smörja in mig och blev miss tomato för dagen.

Vid klockan fem började det duggregna lite så vi bestämde oss för att packa ihop våra grejer och äta en tidig middag. Tog tåget tillbaka vid halv sju, framme vid termini halv åtta. Hem fort och byta om, duscha blablabla, sen vare dags för utgång och karaoke!

Men när Trine och Elisa (trines roomie) kom hit så spöregnade det ute! som att gå ut i en dusch. Men vi tog en taxi till skolans pub och festade galet i ett par timmar. Sjöng gjorde jag också, fan vad kul det va! Allt slutade med att en kille spydde på vårt bord och då blev vi utslängda, fast klockan var tre, så vi sket i det och åkte hem istället. Bilder från kvällen kanske dyker upp!


Kommentarer
- Mami

Vad vackert:

Ni är verkligen riktiga turister.

Kul att ni besöker olika ställen.

Kram på dig

2011-09-06 @ 20:20:34

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0