Domande?

Idag har vart en mer kreativ dag än igår. Med tanke på att vi börjar klockan 13 varje måndag, onsdag och fredag (AWESOME!!!!) så hinner man göra så jävla mycket innan. Därför ska jag dela upp dagen i två inlägg. En innan skolan och en efter. Annars blir det för mycket text och jättemånga bilder.
Dagen började tidigt och jag mötte upp Trine klockan 8.15 vid tunnelbanan. Eftersom vi ska vara hurtbullar och vara ute och powerwalka varannan dag så tänkte vi istället för att gå runt vatikanen (som ska bli som den "vanliga"rundan), så skulle vi träffa Jonas (norge) i en park vid Colloseum. Så vi tänkte att vi skulle gå dit. Hade tagit med mig kameran för aktiviteten som skedde på eftermiddagen, så bilder har det blivit!

Herregud. Att det är så vackert här, är svårt att föreställa sig. Att tänka sig att Colloseum är skitlitet, är också svårt att tro, men vafan det är lika stort som Råsunda. Det är också otroligt svårt att förstå att det tar en timme att gå (en och en halv i turisttakt) från Påven (vatikanen) till gladiatorerna (Colloseum). Och det är inte ens i närheten av varann! Men med tanke på att det finns så otroligt mycket att se på vägen dit så känns det som att det inte tar någon tid alls.

Väl framme vid Colloseum så skulle vi hitta den här parken som Jonas snackat om, men det var mer som en gul gräsplätt mitt i trafiken. Jonas var inte ens där. Så jag och Trine gick till Termini (centralstationen, skolan ligger väldigt nära Termini), och mötte upp Jonas där istället. Gick upp på skolans takterrass och solade. Resultatet = Bondbränna.
För er som inte fattar det så är det påvens hem på bild 1, och 2.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0