Che cosa?

Jupp, nu blire blogginlägg!
Igår kom Trines kompisar hit, kul att träffa dem, och alla tre är som Trine, och en av dem är faktiskt som jag..kul att veta att det finns en norsk version av mig haha! Det visade sig att vatikanen stänger vid fyra, så vi (jag och Trine) ska ta det på måndag innan skolan istället.
Vi följde med dem upp på deras hotell, lyckades paja hissen på väg upp till receptionen. De bytte om och sen drog vi till oss för lite pestomackor! Satt på balkongen, drack vin och hade trevligt! Strax innan elva försökte vi få tag på en taxi, men i vår del av stan hänger inte allt för många taxibilar..
Drog till den irländska puben och tog en öl, lyssnade på ett u2-coverband och bestämde oss för att dra till nästa irländska pub.
På puben träffade vi ett tre italienska bröder som var på puben med sina två farbrödrar (50+), som vi stod och pratade italienska med. GASH vad jag är bäst på italienska när jag har druckit lite vin..
Det visade sig att den yngsta brorsan prata ganska hygglig svenska! han förstod rätt mycket av det jag sa.
Meeeeen efter ett tag blev alla så klängiga, speciellt yngsta brorsan. Att ständigt ta i mitt hår, nypa mina kinder, pussa mig på huvudet och såna grejer har sin gräns. Så jag sa till trine att jag ville hem, så vi drog. Klockan var trots allt halv två och idag har vi skola!

Ska nu försöka fortsätta renskriva alla papper vi har fått till skolboken...

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0