Allora..

Över till allt som hände efter bondbrännan..
Hade lektion med Roberto, så som varje dag. Inget speciellt egentligen, lärt mig vad vissa klädesplagg heter. Till exempel så betyder anello = ring. Kul va?

Nej men efter skolan så skulle vi på en liten, va ska man säga.. guidad tur? runt omkring det som är det judiska området i stan, där många ställen blev nerbrända och förstörda under andra världskriget. Turen va självklart på italienska, och jag bara gissade mig fram till vad det handlade om när jag hörde årtalen och insåg att vi va vid en synagoga. Turen sög, så vi lämnade gruppen lite tidigare än man kanske ska göra. Men vi fattade näst intill ingenting och alla var för hungriga för att tänka.

Istället gick vi över floden Tevere och satte oss på första bästa restaurang. Fan vad bra vi har det, kommer fortsätta säga det i all framtid tänkte jag. Sju av oss tio i klassen va med, och hade jättetrevligt. Åt min första italienska pizza och min första riktiga gelati (italienska glassen..)

Efter maten sa jag och Trine hej då till de andra och gick längst floden hem och förbi den upplysta St.Peterskyrkan, trötta och jätteslitna tjejer. Så imorgon blir det en tidig dag. För ska möta Trine utanför metron klockan 7.00. Man vill köpa lite kaffe, vakna ordentligt och sånt, för 7.45 så går bussen från skolan till Napoli och Pompei!

Bridget (australien), Jonas (norge), Jimmy (schweiz) och Hanna (finland)
Bridget och Fernanda (venezuela) at the restaurant.

Kommentarer
- Mami

Jättefina bilder älsklingen.

Ha det så underbart på resorna i helgen.



Fan Sverige spelade skit idag. Zlatans fel. Jävla Zlatan...

OBS: Nick har gjort ett inlägg till dig. Du kan väl svara på det till mig på FB om du vill.

Natti älskling.

2011-09-02 @ 23:57:04

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0