FN-rollspel.

Idag var ingen vanlig dag alls. Nej, idag har min klass deltagit i ett FN-rollspel som pågår i min skola för idag och imorgon. Man delas in i olika länder och ska skriva resolutioner om ett särskilt ämne och inom särskilda utskott. Ganska svårt att fatta poängen. Jag är i alla fall en del av Nigerias delegat, heter Lettie Ruma och sitter i klimat och vatten utskottet.

Men det tas väldigt seriöst och man ska vara välklädd, som man är i FN. Hela dagen har jag sprungit runt i kavaj, vit skjorta, kjol, strumpbyxor och klackskor. Sen måste man ha uppsatt hår också. Det är det sämsta med rollspelet.
Nu mår jag helt piss och har gigantisk huvudvärk, hoppas det går över imorgon. PUSS


Kommentarer
- sofia

snygga glajjor! :D

2010-03-18 @ 18:07:20
URL: http://thestoryofsofia.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0