off to bed

två låtar kommer upp i huvudet när jag hör regnet knastra emot fönstret. Först och främst är I can't stand the rain av Janis Joplin, musiken drog-drottning. Otroligt vacker röst. Alla hårstrån på armarna reser sej. Tyvärr finns det inga videos på youtube, dom vägrar inse musikens sanna jag.
Låt nummer två är Travis - Why does it always rain on me? helt klart en klassiker. Trots att det handlar om så hemska saker, är det ändå någonting som värmer. Hans röst. Gråtfärdig blir jag när jag hör låten i bakgrunden samtidigt som en speciell snutt ifrån Live8 spelas. Känslor och minnen.
 

 


Nu känner jag hur fötterna sakta men säkert somnar in och börjar värka. Koffeinet har runnit ur blodet och kissblåsan bara växerJag vill tillbaka till den där soffan igen.


Kommentarer
- Sara

Sv; Haha, de e naaajs! :D

2008-09-07 @ 19:04:17
URL: http://soerens.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0