musikdramat

Dagens musik är; the fugees. Eller främst Lauryn Hill.
The Fugees var en av mina favoritgrupper som barn, jag var frälst av dom. Att ta bland dom tre bästa rapparna och bilda en grupp, två killar (Wyclef Jean, Pras Michel) och en brud (Lauryn Hill). Min absoluta favoritlåt var Ready or Not. Grundad på Enyas låt Boadicea, som hörs som bakgrundslåt, och refrängen som är baserad på Delfonics låt med samma namn. Det ger mej rysningar. Och videon är klockren, man känner det tunga rakt igenom. Min lycka gick nästan igenom när jag träffade Pras Michel förra sommaren inne på ung08.



Men tillbaka till bruden med krullet.

Lauryn Hill har gjort otroligt mycket under sitt liv. Hon producerar sin egen musik, är skådespelerska och självklart artist. Anledningen till att detta inlägg ges till henne är för hennes röst. Håret på mina armar reser sej till taket. Kvinnan kan rappa och sjunga Mariah Carey låtar, sånt är extremt coolt, för att det är få som kan det. Hon har fem barn med Bob Marleys son, och hon är 33 bast! Det går inte att förklara hennes coolhet. Plus att hon vunnit åtta grammis!
Någon som kommer ihåg en av hennes sololåtar vid namn
Everything is Everything? Då dom åker runt på en grammofonskiva. Mmm, ljuvliga människa.

 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0