mysig start på dagen

idag är det fredag och sveriges nationaldag.
dagen börjar med att mamma ringer mej och säger att hon hämtar mej om en halvtimma, jag panikar och hoppar in i duschen. Mamma och niclas hämtar mej för att åka till mormor och morfar, men då händer detta roliga: punka på bildäcket! WOHO. jag får hjälpa till att byta däck och efter en kvart är vi på g igen, inget formel1-depåstopp direkt, men lärorikt. Min moster ringer också och frågar om jag kan bli min kusins privata spanska lärare i höst, för att han ska få mer pepping för språket och lala, 100 kr i timmen får jag, och göra det en gång i veckan, suveränt! Sånt tackar man inte nej till, trots att man suger på spanska och har inte det nu på gymnasiet.
Hos mormor och morfar blir det frukost, för jag skippade det hemma. Det blir jordgubbar och grädde (a) ytterst gott, och med kaffe till. Myspys och skvaller som vanligt, och pengautdelning vilket blev 500:- (namnsdagspresent i efterskott)
Mamma och niclas dumpar av mej på busshållsplatsen vid pappa och fortsätter norrut mot Avesta för att bygga veranda hos niclas mamma, vilket betyder ff hela helgen.

Ska åka till jobbet om två timmar, inte pepp, men pepp på att få 100% ob för att det är nationaldagen och hundra grader varmt. Ikväll blir det tanto med people, najsss.
ska röra mej hemåt åt mamma och leta efter skåpnyckel till skåpet på jobbet.

xoxo ALOHA

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0