DROTTNINGHOLM

sommar är det inte fören man erkänner det själv.

Vid tiotiden kliver det på en trött chica på bussen, sätter sej vid mej och säger, fuck you för att du väcker mej. Hanna och jag åker till ica för att vara sociala mot stephanie och för att försöka hitta någonting att ha inför vår picknick på drottningholm. Vi hittar lite småtillbehör, men inte riktiga lunchen. Vi återvänder till jakobsberg och köper oss varsin macka på Tasty's. Yes, maten är klar, nu bär vi oss iväg.
Men nej, tåget missade vi med sekunder och får sitta och vänta trettio minuter på nästa. Vi går av i spånga och sätter oss på en buss utan luftkonditionering, kommer vi ens komma dit? vi kommer dö vid tiden vi kommit till Bäckomberga psykhem (intressant historia, men det tar vi någon annan dag!). Vi går av vid brommaplan och hamnar på en till buss utan luftkonditionering, vafan är det för fel på sl-bussar?!
Vi kliver av, går i en lång grön allé.. kommer till fontäner och stora gräsplättar. Genar lite över labyrinter och där, vid ett 1700-tals tält, står hon, i blåställ.


Vi sätter oss på den myrrika gräsmattan vid ett träd nära tältet, jag och hanna trycker i oss våra matsäckar och kamilla klickar in folk som går in i tältet. Hon valde att ta sin rast, och ha den i fyra timmar. Pratade om allt mellan himmel och jord. Träffade på många man kände igen, till exempel pojkvännens syster med familj och vän. Väldigt trevligt. Tiden rann iväg och helt plötsligt var vi (jag) tvungna att åka hem. Vi missade bussen och låg i skuggan och väntade på nästa.

Drottningholms slott, nästa hangaround ställe? värt.
     

nej, men nu måste jag ordna lite saker innan jag åker till steph och äter nudlar..

xoxo ALOHA

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0