Casual Monday

Jag kom hem från skolan för cirka en halvtimma sedan. På måndagar sker verkligen ingenting. Går upp vid sju och traskar till skolan vid klockan kvart över åtta för ensemble. Idag kraschade min röst bokstavligt och jag hostade nästan blod, äckligt som fan. På min en och en halv timmes rast satt jag med emelie i biblioteket och försökte studera naturkunskap, men det kan ingen påstå gick bra. Vi satt och gissade vad den andra lyssnade på för musik genom nynningar. Dock  kunde vi inte plugga, för hela skansens apor var där och förde liv.
Med pepparkakor i högsta hugg och törstade efter julmust meddelade vår natur-lärare Karin att lektionen bestod av att tillverka tomtebloss. Sen dog vi på dom skit äckliga chicken nuggetsna och gick hem. Om tre timmar ska jag ta bussen till jobbet, inte direkt så jag längtar.

Det går rykten om att vår skolkatalog anländer till brevlådor imorgon. Denna katalog må vara väldigt efterlängtad, eftersom det skulle ta fyra veckor, och det hade gått fyra veckor på höstlovet. Vilket var ungefär en månad sen? Vet dock redan hur vårt klasskort ser ut, men man vill ju kolla på alla andra.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0