Come scusa...?

Oggi mercoledi.
Började dagen tidigt, men powerwalk runt Vatikanstaten med Trine. Tog oss en timma! Och då gick vi trots allt en lite längre sträcka. Har aldrig fattat hur stort det är vid Sankt Peterskyrkan, men fy helvete var stort det är! Och mycket folk, redan klockan tio på morgonen. Så när jag ska in i kyrkan, ska jag köa från klockan sju, för jag orkar inte med köer (har gått och blivit italienare på riktigt nu haha).

Hade bara skola från 13 till 16.30 idag, så har inte riktigt "pluggat". Fast idag har vi gått igenom massvis med grammatik. Och för att mitt huvud ska orka hänga med i diskussionen, som sker på italienska, så behöver jag molto cappuccino!

Efter skolan så bestämde några av oss i klassen för att dra och bowla. Helt random tredje dan, men ändå skitkul! Bowlinghallen låg rätt långt bort. Fanns inte ens med på våra kartor, men vi hittade efter ett tag. På vägen hem blev det en annan femma dock, för tunnelbanan slutar gå här vid nio på kvällarna (pga arbete). Så vi måste ta bussar, och det är inte så lätt som man hoppas. Vi gick förbi massvis med fotbollsplaner och broar, tillslut kom vi till Ponte Milvio. För ni som inte vet vad det är så är det en bro full med hänglås. Par (eller kompisar) kommer dit för att låsa fast sin kärlek till varann och sen slänger man nyckeln i vattnet. Så ens kärlek alltid finns kvar. Så jävla fint!

Det är otroligt hur bra vi umgås i våran klass. Så underbart att vi fått sån bra relation till alla i klassen och att vi verkligen vill umgås efter skolan. ÅH SÅ BRA JAG HAR DET!


Kommentarer
- Mamma

Alltid lika kul att läsa dina inlägg.

Vad kul att ni fungerar bra ihop du & klassvännerna.

Bilderna är fina.

Bra jobbat Linnea.

LÖV U

2011-09-01 @ 05:29:38
- Jessica

MEN HALLÅ!

Vart är nya inlägg? kollar slaviskt

2011-09-02 @ 00:08:16
- sara bell

jag saknar dig redan linnea! men ser ut och vara jävligt mysigt där borta! :D

2011-09-02 @ 18:27:36
- Niclas

Hej Linnea! Jag har en fråga, eller kanske snarare ett erbjudande. Pga en udda anledning kommer jag att göra en Stop & Go på FCO Söndagen den 25'e September. Jag skulle kunna släpa hem en väska, om du vill. Landar 10.50, åker 11.50. Det får alltså inte vara några förseningar om det ska funka. Jag får ta max 40kg (ingen staty, tack!).

2011-09-02 @ 18:36:36

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0