03, Mina föräldrar

Ja, jag har nu börjat med denna grej, som ska ske varje dag.
Men i alla fall, så har jag en mamma som heter Yvonne, och en pappa som heter Calle. Egentligen heter han Carl-Magnus, men det orkar man varken skriva eller uttala i längden, så han har valt att gå under namnet Calle istället.
Mina föräldrar skilde sig när jag var nio, vilket gjorde att mamma, jag och min lillebror flyttade till viksjö, sen till jakan och nu bor vi en mysig lägenhet vid jakans centrum. Pappa bor kvar i samma lägenhet, där jag bott sen jag var sju. Just nu bor jag ungefär lika mycket hos både mamma och pappa, men två veckors mellanrum.

Pappa arbetar inom byggnadsvärlden, förr var han timmerman, men nu jobbar han inom facket (Byggnads). Han är politiskt insatt, sitter i kommunalråd och föreningar hit och dit. Jag väljer att inte lägga i för mycket. Han är ofta borta på möten och kommer hem sent, men han får ut något bra av det, och det är det som räknas!
Mamma arbetar på Megacon, vågar inte uttala mig för mycket om vad hon gör, för jag vet inte. Vet dock att det har med elskåp att göra, mer kan jag inte.

Hur de är som personer då, ja.. De är som jag. Eller jag är som dem.
Det är svårt att sätta ord på dem, för det finns inte. Jag kan säga att min pappa är stark och besseweisser, och att min mamma är sprallig och pedant. Mer ord kan jag inte sätta på dem. Eller jo det är klart jag kan, men det tar för lång tid. Men jag älskar dem som de är, och som de har lyckats stå ut med mig. PUSS PÅ ER.


Pappa och mamma

Kommentarer
- Moder

Du e´för go du din lilla spralliga knas.

Ja vi har mycket kuligheter ihop om dagarna, men framförallt härmar vi saker nästan varje dagarna om taggarna & skatteskitarna.

2010-12-04 @ 18:55:35
URL: http://hheadshot.blogg.se/
- Moder

Du e´för go du din lilla spralliga knas.

Ja vi har mycket kuligheter ihop om dagarna, men framförallt härmar vi saker nästan varje dagarna om taggarna & skatteskitarna.

2010-12-04 @ 18:56:16
URL: http://hheadshot.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0