09.

Ojoj, nu förs det hektiska diskussioner via telefon. Patrik säger till mig att åka till kungsängen för att sova hos honom. Jag säger nej, och att han ska komma till jakan istället. Så här har det pågått nu i snart 20 minuter. Jag tror jag tar hem segern.

Och för övrigt, angående dagens ämne: Min tro.
Jag har ingen kristen tro, av den anledningen att jag aldrig snappats upp av prat om Gud, Jesus och så vidare. Jag är till exempel inte döpt, så första gången jag var i en kyrka så var det för någon annans dop, eller ett bröllop. Jag tror inte på Jesus, eller jag tror på att han har existerat, och att han kan ha varit Messias, men jag har aldrig riktigt brytt mig. När jag var liten (7-8 år) så sa jag att jag trodde på dinosaurierna. Det gör jag nog än i dag. Jag tror på hela big bang historien. Helt enkelt, min tro, är någonting som jag inte har valt att definera ännu, för jag bryr mig inte. Kommer den dagen då jag behöver besluta mig om det, då tar jag emot det med öppna armar. Men inte idag.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0