Polar prize.

Har suttit och kikat på Polarpriset som gått på fyran. Och i år är det Björk och Ennio Morricone som fått ta emot priset. Ennio Morricone är enligt mig en av världens bästa kompositörer, så det är han guld värd. Dock var jag skeptisk mot Björk, men jag har aldrig riktigt lyssnat på hennes musik. Folk brukar undvika att lyssna på hennes musik för att den är "konstig". Men hon har gjort otroligt mycket bra, vilket jag blev övertygad om idag. Hennes musik är inte längre konstig, den är stark.

Både Robyn och Ane Brun uppträde med två av Björks låtar och jag blev positivt överraskad. Hade tänkt lägga ut deras uppträdande, men youtube är inte lika uppdaterat som jag hoppats.


Kommentarer
- Emma

Ha en trevlig kväll!

Kika gärna in i min blogg, en stor blogg på väg upp!

www.Livelifefool.com

2010-08-30 @ 20:35:21
URL: http://livelifefool.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0