11 september

jordens otursdatum. om jorden går under, varför inte idag? allt annat ont händer ju denna dag.

   Till och börja med 2001. Med world trade center, kommer fortfarande ihåg när vi fick reda på det. Det var i skolan, och vi tittade på tv och Göran Persson berättade vad som hade hänt. Jag köpte både expressen och aftonbladet den dagen och läste dom så otroligt flitigt och nogrant. (notera att vi var 10 år då.)

Sen till 2003, som skrämmer mej mest. Kommer ihåg det som om det vore igår.
   Dagen innan, den 10 september, satt jag och pappa och kollade på tv, pappa var sjuk och kunde knappt röra sej och bad mej kolla på dator om någonting, sen läste jag högt att Anna Lindh hade blivit knivhuggen i bröstet på NK. Pappa fick spratt, för vi kände henne.
   Dan efter i skolan var alla helt förbryllade. vi hade syslöjd och diskuterade det. Jag var tillsammans med en kille vid namn Max just då, och jag skulle gå och prata med honom om just detta, men då säger han att han inte vill vara tillsammans med mej längre. (okej, i sexan var det en stor sak!). Jag blev helt förkrossad.
    Efter lunch någon gång ringer mamma mej och säger att pappa fått åka in på sjukhus. Vem blir mer förbryllad? jo, jag. Varför händer allt detta på en och samma gång? jag var fan bara tolv, jag klarade inte mer. Vi åkte till Karolinska, och jag tror jag aldrig sett så mycket blommor på ett och samma ställe (pga att Anna Lindh blev mördad). Jag som inte klarar av sjukhus skakade hela vägen fram till dörren där pappa var, oj vad jag grät.  Pappa sa att det bara var en matförgiftning, men nu på senare tid har jag fått reda på att det var en tumör. Han ville inte bara säga det för att det hänt så mycket annat samma dag.


Sen måste jag tillägga Ronnie Peterson, som var en framgångsrik och grymt duktig formel1-förare som dog 1978 detta jäkla datum pga en kraftig krash han var med om dagen innan i Monza, Italien.

Ska det inte hända lite mer olyckliga saker denna dag kanske?

Kommentarer
- isabelle

fyfan vad hemskt seriöst<3

2008-09-11 @ 21:40:28
URL: http://isabellebongcam.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0