Make a speech

Jag avskyr att argumentera. Jag är urusel på att argumentera. Och när man då får en uppgift i skolan att hålla ett argumenterande tal om en vecka, blir man bara frustrerad. Speciellt om läraren säger: Välj vad ni vill. Men det är inte så enkelt som hon må anse det vara. Med tanke på att jag först och främst inte har något som helst intresse av politik, och jag är en student som ställer krav på mig själv lika höga som Mount Everest, bryter jag ihop. Jag anser att jag bör hålla ett Martin Luther King tal, men det kommer jag aldrig någonsin komma att göra. Men tack gode gud har jag en far som kan något om att argumentera och hjälper mig finna ett ämne jag själv är intresserad av och kan tänka mig hålla detta tal om. Jag kommer bli väldigt sur, till och med arg om jag får reda på att någon annan person i min klass väljer detta ämne, för det här är det enda jag har.
Talet ska handla om att blogga.

Kommentarer
- Sara

Sv: Haha, det fanns visserligen ingen att jämföra med, men den var helt klar mvg (; <3

2008-11-25 @ 16:08:11
URL: http://soerens.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0