- GRÄNNA

i onsdags åkte jag till gränna för att spendera min semester med min mamma, min bror och min kusin jonas. Att bila dit är mys, för jag älskar att åka i en bil länge och bara ta det lugnt. Fyra timmar tar det till gränna, polkagrisstaden och väl framme väljer vi att åka av en avfart tidigare för att åka precis vid vattnet. Inga bilder i världen kan jämföra utsikten därifrån, makalöst! Vi kom till campingen och checkade in på ett jättemysigt vandrarhem. Det liknade en studentkorridor, fast med pensionärer istället för ungdomar.
 Vi letade oss fram till stranden som var en liten, vik? med en pir runt hela viken. Mitt i vattnet var det en ö, med två broar och det var rutschkanor lite här och var. I går valde jag att ligga och pressa i solen, och ja, det gav resultat, är rätt bränd nu, men jag ska bli brunare!
 Självklart köpte vi polkagrisar också. Tror vi gick in i varenda polkagrisaffär och tittade, och dom har ungefär tolv stycken. Man blir lika fascinerad varje gång, men så mycket socker, kan man inte tro.
Men nu är jag hemma igen, redo och uppladdad att börja jobba imorgon. Ikväll blir det bio med niklas som jag inte träffat på år och dar, för att han spenderar sina somrar i dalarna hela tiden. psst, jag har köpt nya byxor också (y)

bilder från min tre dagar semester.
     

Kommentarer
- Charlie

Riktigt fina bilder :)

2008-07-15 @ 17:15:57
URL: http://wandels.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0